Život může být peříčko
Téma – Emoce, zvládání vzteku
Cíl literární – Žáci se orientují v textu, vyhledávají informace, uvědomí si analogii situací z textu s reálnými situacemi, chápou rčení, přísloví.
Cíl osobnostní – Uvědomí si své emoce, návyky, chování v daných emocí, návyky svého stereotypního chování ve vypjatých situacích. Seznámí se s harmonizačními metodami. Zkouší vědomě pracovat se svými emocemi.
Cíl dramatický – Žáci se seznámí s metodami dramatické výchovy – vstup do rolí, živé obrazy, štronzování postavy, zrcadlení.
Mezipředmětový přesah – Prvouka, přírodověda, živočichové (ptáci, zvířata z džungle).
Věkové doporučení - 2.- 5. třída lekce
Cílem lekce je ukázat dětem na jednoduchém příběhu, že emoce jsou všude kolem nás, jsou součástí každodenního života, a to nejen v říši lidské, ale i v říši živočišné.
Všichni řešíme velmi podobné každodenní situace. Každý je však můžeme trochu jinak vnímat. Někdy není čas se zamyslet nad tím, jak to mám právě já, moji blízcí.
Díky lekci –" Život může být peříčko" budeme mít možnost zažít lehkost bytí, zklidnění a zharmonizování. Emoci vzteku, rozčílení se, si "užijeme" nejen v její ryzí podobě, ale zejména právě v kontrastu k této emoci.
Lekce nabízí laskavou formou prožitku, dramatické metody, vstup nejen do rolí, ale též do svého vlastního nitra. Název lekce rozhodně není náhodný a peříčko zde "vystupuje" v multifunkční roli😊.
Je součástí ptačího průvodce, symbol štěstí, lehkosti, zpomalení, pestrosti (život není černobílý). V neposlední řadě je zde využito i jako praktický prvek pro rozřazování dětí do skupin. Dětem peříčko zůstane.
