Óóó, vajíčko
Cíl literární - Žáci předvídají příběh, vytvoří analogii sudby (hádanky).
Téma - Dobrý skutek, já a mé dobré a špatné vlastnosti.
Cíl osobnostní - Žáci si uvědomí své silné a slabé stránky a také to, že spoustu "věcí " v životě máme ve svých rukách.
Cíl dramatický - Žáci tvoří živé obrazy, vyzkouší si jednání v roli. Pracují s pojmem štronzo.
Mezipředmětové vztahy - Prvouka a přírodověda, vývojová stádia motýla, hmyzí říše.
Věkové doporučení - předškoláci - 4.třída
Vztah k ročnímu období - jaro
Práce s hudebními nástroji - orffovy nástroje
V rámci programu se s dětmi "podíváme" na louku, do hmyzí říše, kde se i náš příběh, z kterého vycházíme, odehrává.
S hlavním hrdinou příběhu, houseňákem Pepíkem, se vydáme na louku za jeho kamarády. Brzy zjistíme, že i taková housenka má velmi podobné radosti, ale i starosti, podobně jako my, lidé.
Vydáme se na cestu za dobrými skutky, poslechneme si věštbu sudiček a možná zjistíme, že i u naší "kolébky" stály sudičky, které nám předpověděly osud.
Možná ale není vše tak pevně dané, jak by se mohlo zdát. Možná jsme sudičkami i my sami sobě a prací na sobě můžeme mnohé změnit.
