O jablku, které se chtělo stát hruškou
Téma – Já a mé hodnoty.
Cíl literární – Žáci dokáží předvídat děj, zkouší vytvořit a uhodnout hádanku.
Cíl osobnostní – Žáci se zamýšlí nad svou jedinečností, uvědomují si své hodnoty, přijímají svou osobnost takovou jaká je. žáci si uvědomí, že je dobré být vděčný za to, co máme.
Cíl dramatický – Žáci se seznámí s dramatickými metodami – učitel v roli, žák v roli, alej/ulička, živý obraz.
Mezipředmětové vztahy – Matematika (osová souměrnost), Český jazyk – hádanky o jablku, žáci vymýšlí, VV, pracovní činnosti (pokud je možnost, mohou si upéct štrůdl či jiný jablečný moučník).
Vztah k ročnímu období – Podzim
Věkové doporučení - 2.- 4. třída
Náplň lekce vychází z příběhu - Jak se jablko chtělo stát hruškou. Děti se nejprve formou evokace dostanou k tématu jablko.
Dozví se, že v tomto programu bude jablko "hrát" hlavní roli. Do příběhu budeme jako vždy vstupovat formou dramatických metod a prožitkových aktivit. A jako vždy využijeme analogii situací z příběhu a "hlavního hrdiny" k našemu životnímu příběhu a k naší vlastní osobě.
Přestože se jedná o jednoduchý úsměvný příběh, ve kterém jablko už nechce být jablkem a raději by se stalo hruškou, o to více zde můžeme vytěžit. Společně s dětmi objevujeme nosné téma příběhu i programu.
Jedná se o téma hodnot, ocenění, uvědomění si svého já, svých silných stránek, svého "místa" v životě, ve společnosti.
