Kuba nechce jít spát
Téma – Závislost, lež, špatné svědomí.
Cíl literární – Žáci předpovídají děj na základě přečteného textu. Chápou obrazná pojmenování, vnímají možnou paralelu příběhu s vlastním životem.
Cíl osobnostní – Uvědomí si nebezpečí závislosti, vnímají, že závislí mohou být nejen dospělí, ale i děti. Chápou, že závislost může být nejen na drogách a alkoholu, ale vlastně úplně na všem. Uvědomují si, jaké další problematické chování je spojeno se závislostí.
Cíl dramatický – Žáci se seznámí s metodami dramatické výchovy, vstup do rolí, chůze v prostoru, nápodoba gest, hromadná improvizace.
Mezipředmětový vztah - není
Vztah k ročnímu období - není
Věkové doporučení - 2. - 4. třída
V příběhu se setkáváme s Kubou (2.třída) a jeho rodinou, která se každý den snaží vyřešit záhadu, proč je Kuba každé ráno tak strašně unavený, když chodí včas spát.
Kuba odpověď zná a také ví, že včas chodí spát jen "na oko", aby rodiče nic nepoznali. Každou noc Kuba tráví u počítače a hraje hry. Sám začíná cítit, že počítač je jako upír, který z něj vysává energii, přesto však nedokáže přestat.
Také nedokáže přestat předstírat, že chodí spát včas, nedokáže přestat lhát. V boji proti upírovi, ani v boji se sebou samým však naštěstí není sám. Má skvělou rodinu i kamarády.
