Jsem Vincent a nebojím se
Téma - Přestože hlavním tématem této lekce lekce je šikana, najdeme zde i neméně důležitá témata jako je víra v sebe sama, sebepřijetí, sebeocenění, přijetí druhých, ocenění druhých. Právě podpora těchto hodnot a uvědomění si své hodnoty je důležitým preventivním prvkem vzniku šikany.
Cíl literární - Žáci se orientují v textu, na základě přečteného úryvku z textu vyvozují informace k postavě, situaci. Dokáží předvídat děj.
Cíl osobnostní - Žáci pojmenují společné vlastnosti skupiny. Oceňují pozitivní chování a vlastnosti svých spolužáků.
Cíl dramatický - Žáci se seznámí s metodou živého obrazu. Žáci se seznámí s metodou hromadné improvizace. Pracují s gestem, štronzem. Vyzkouší si jednání v roli.
Věkové doporučení- 3.-5.třída
V rámci této lekce pracujeme s částí příběhu z knihy Jsem Vincent a nebojím se. Jedná se o příběh chlapce, který se potýká s šikanou svých spolužáků. Cítí se osamělý a má pocit, že s ostatními spolužáky nemá nic společného, že je divný.
V rámci lekce jsou proto voleny takové aktivity, při kterých budou mít žáci možnost nahlédnout na sebe, ale i na své spolužáky z trochu jiného úhlu pohledu, než jsou zvyklí. Aktivity v tomto programu jsou citlivě voleny tak, aby podpořily zdravé sebevědomí každého jedince a víru v sebe sama. Není nouze ani o aktivity podporující kreativitu, flexibilitu a umění improvizace.
